Kunde: Ford Motor Company
Dato: Maj 2017

Ford Motorcraft: Bilsensitiv

Integreret kampagne for Ford Motorcraft der var med til at øge kendskabet til Fords autoværksteder.

Udfordring

Fords autoriserede bilværksteder, Motorcraft, blev anset som værende dyrere end uautoriserede bilværksteder. Vi skulle derfor skabe opmærksomhed omkring Motorcraft og introducere pris match. Det gjorde vi ved at lancere sygdommen bilsensitivitet.

Løsning

Bilsensitivitet blev oprettet på Wikipedia, og PR aktiviteter kickstartede artikler om bilsensitive danskere. Det blev støttet op med memes samt filmen om Paul, der lider af bilsensitivitet. Det blev efterfulgt af tre radiospots og et helt program om tilstanden. Endelig lancerede vi symptomreducerende produkter, som kunne hentes i Ford butikker.

Resultat

Flere danskere kunne genkende fænomenet bilsensitivitet. Kampagnen genererede over 14.000.000 media impressions og blev et trending tema på Twitter i Danmark. Kendskabet til Motorcraft steg med 200% og Pricematch med 142%. Kampagnen blev nævnt på sider som Le Reclame, Best Ads, Media marketing og Tech2.

Er du nysgerrig på at høre mere? Eller har du spørgsmål? Så er du meget velkommen til, at henvende dig til vores Mindshare team!