Kunde: Europæiske - ERV
Dato: 2014

Europæiske – ERV: Gul dækning

En adaptiv og integreret informations- og salgskampagne om introduktionen af 'det blå kort'.

Udfordring

I 2014 blev dækningen af det gule sygesikringsbevis i Europa ophævet, og i stedet skulle danskerne bruge det blå EU-sygesikringskort. Vores analyse viste, at det blå kort underleverede på de tre vigtigste dækningsområder.

Udfordringen var at få rejsende på det gule sygesikringskort til at fravælge det gratis blå kort til fordel for Europæiske ERV.

Løsning

En adaptiv kommunikationsstrategi i tre faser. Vi tog rollen som markedsleder og forklarede forandringerne i markedet samt de reelle forskelle mellem det gule sygesikringskort og det blå kort. Vi indgik redaktionelle samarbejder og lancerede detblaakort.dk, hvor de nye og ringere dækninger var beskrevet land for land.
Dernæst lancerede vi ”Gul Dækning”. Et nyt forsikringsprodukt der var identisk med dækningen på det gule sygesikringsbevis og langt billigere end en traditionel rejseforsikring. Kampagnen var massiv på TV og display annonceringen peakede i fem minutter efter hver visning for at opsamle second screen trafik. Vi havde løbende opsamlet cookiepuljer med rejsedestinationer fra detblaakort.dk. Da det gule kort udløb, skiftede vi til en præcisionskampagne, hvor vi adaptivt kunne målrette medier og budskaber med konkrete forringelser i det pågældende land til den relevante bruger.

 

 

 

 

 

Resultat

Salget af Europæiske ERVs forsikringer steg med 22% i forhold til samme periode året før. Herudover gav kampagnen 670.999 digitale kontakter, der brugte 54.684 timer på at læse om Europæiske ERV i medierne. 123.995 danskere brugte 1.729 timer på detblaakort.dk.
Den adaptive tilgang har æren for 20-25% af det samlede salg.

Er du nysgerrig på at høre mere? Eller har du spørgsmål? Så er du meget velkommen til, at henvende dig til vores Mindshare team!