Kunde: Falck
Dato: 1. July 2016

Falck: SEO optimering af Falcks nye website

Markant øgning i den organiske trafik ved migreringen

Udfordring

I 2016 skulle Falck overgå til et nyt website. Ved migreringen til det nye site var udfordringen at sikre den organiske trafik, placeringer samt synlighed i Google, som allerede var opnået ved det gamle site.

Løsning

I samarbejde med webbureauet rådgav og hjalp Mindshare i forbindelse med migreringen til det nye website. Først gennemførte vi en række analyser som søgeords-, teknisk- og linkanalyse, som dannede grundlag for en content strategi og generelle udbedringer.
Et samarbejde med Falcks egen PR afdeling viste desuden store muligheder for at opbygge naturlige og stærke links til sitet.

Resultat

Ved brug af et tværfagligt SEO framework, som inkluderer PR, lykkedes det os at øge den organiske trafik markant til Falck.dk.
Det betød en stigning i 2017 sammenholdt med 2015: +50% øget organisk trafik til Falck Privat og +100% organisk trafik til vejhjælp. Derudover blev der skabt +150 flere eksterne links fra 2017 til 2018.

Er du nysgerrig på at høre mere? Eller har du spørgsmål? Så er du meget velkommen til, at henvende dig til vores Mindshare team!