Kunde: Dove Danmark
Dato: Februar 2017
Awards: Gold/Epica Awards/Online Campaigns, Bronze/Epica Awards/Integrated Campaigns, WPPed Cream, Idga, Gender Design Award,
Cristal/Grand Prix/Media,Cristal/Gold/Best Integrated Culture, Cristal/Silver/Integrated Campaigns, Creative Circle/Bronze
SHORTLISTED: Cannes Lions, Rambuk
:

Dove Danmark: Image_Hack

En integreret kampagne for Dove Danmark der satte fokus på et problem i vores egen branche.

Udfordring

Når 68% af alle kvinder ikke kan spejle sig selv i de billeder, reklamebranchen bruger, er det tid til forandring. Det tal skal skrives ned, hvis forbrugerne skal have et positivt billede af de brands, som vi repræsenterer.

Løsning

Vi gik ind i kampen for at ændre mediebilledet. Ved at ændre algoritmen på stocksites, så ikke-stereotype billeder dukkede op ved bestemte søgninger, kunne vi hacke hele branchen indefra.

Resultat

Projektet skabte mere end 80.000.000 ubetalte media impressions. Over 350 fotografer støttede op og lagde billeder på Shutterstock, hvor 42 brands efterfølgende brugte billederne i deres egen markedsføring.

Er du nysgerrig på at høre mere? Eller har du spørgsmål? Så er du meget velkommen til, at henvende dig til vores Mindshare team!