Kunde: Royal Unibrew - Pepsi Max
Dato: April 2017

Royal Unibrew & Pepsi Max: Max Bio Spil

Aktivering i biografer landet over i forbindelse med lanceringen af den nye Pepsi Max Ginger.

Udfordring

Udfordringen var at få vores forbrugere til at blive aktivt involveret og deltage i chancen for at vinde og smage den nye produktvariant Pepsi Max Ginger. Efterfølgende skulle vi skabe interaktion med forbrugerne og opnå en øget dialog med deltagerne.

Løsning

Vi udviklede et biospil til udvalgte biografer i Danmark, som var holdt i Pepsi Max stil med tone, musik og ”play” som omdrejningspunkt. Vi kunne efterfølgende bruge spillernes Facebook ID til eksponering, og i samarbejde med 7-ELEVEN kunne vinderne af biospillet få en gratis Pepsi Max Ginger udleveret.

Resultat

Både antal spillere og brugerinvolveringsraten oversteg benchmark for andre biospil. På to måneder blev i alt 280.000 biografgæster eksponeret for Pepsi Max biospillet.
Over 10%, svarende til 28.115 personer, spillede spillet, og vi opnåede et tilsvarende antal Facebook ID’s. 6.542 vindere af biospillet fik en voucher til 7-ELEVEN.

Er du nysgerrig på at høre mere? Eller har du spørgsmål? Så er du meget velkommen til, at henvende dig til vores Mindshare team!