Kunde: Nike
Dato: 2011
AWARDS: RAMBUK (DEN TAKTISKE PRIS)

Nike: Free Run ID

Salget af specialdesignede Nike Free Run ID sko steg med 96%

Udfordring

Kampagnens formål var at skabe opmærksomhed omkring NIKE Free Run ID skoene og de unikke designmuligheder, som NIKE ID applikationen giver. Dette med henblik på at engagere målgruppen P15-30 i at designe deres egne løbesko og dermed på at øge salget.

Løsning

Løsningen blev en kombination af paid, owned og earned media afsluttende med en  guerilla event.Idéen var enkel. Design dine egne NIKE Free Run ID sko på Facebook, del med dine venner, få dem til at stemme på dit design og få muligheden for at vinde skoene. Vi aktiverede influencers (ambassadører, bloggere, mediepartnere og fans). Influencer-strategien blev støttet af interaktive displaybannere, hvor man også kunne lege med designet af NIKE Free Run ID sko, og en spektakulær guerilla event som afslutning på kampagnen. Det vindende design blev malet live i myldretiden på et højt stillads på Amager Torv.

Resultat

Med et mediebudget på under 500.000 kr. formåede kampagnen at øge salget af NIKE Free Run ID sko med 96% ifht. samme periode året før, og NIKE måtte melde udsolgt i deres webshop i flere uger under kampagnen.

Er du nysgerrig på at høre mere? Eller har du spørgsmål? Så er du meget velkommen til, at henvende dig til vores Mindshare team!