Planning for politics

Ford var de første, der var ude med nye priser, da den nye registreringsafgift blev introduceret.

Kunde: Ford
Dato: November 2016
Shortlisted: Rambuk

Udfordring

Ved finanslovsforhandlinger 2017 var der mulighed for reduktion af registreringsafgiften på biler. Udfordringen var at være klar, hvis reduktionen blev besluttet. Med Mindshares integrerede set-up sad et Ford team klar til at reagere hurtigt på forhandlingernes udfald og kommunikere de nye priser som det første bilmærke.

Løsning

Forhandlingerne blev fulgt på tæt hold både før, og da finansministeren afholdte pressemøde. Her gik teamet i gang med at producere og booke medier i tæt kontakt til Ford Danmark. I løbet af to timer blev der produceret bannere og print annoncer, indrykket takeovers og posts på sociale medier.

Resultat

Forhandlingerne blev fulgt på tæt hold både før, og da finansministeren afholdte pressemøde. Her gik teamet i gang med at producere og booke medier i tæt kontakt til Ford Danmark. I løbet af to timer blev der produceret bannere og print annoncer, indrykket takeovers og posts på sociale medier.