Radonfrit hjem

En integreret kampagne for Realdania & Bolius der skulle øge kendskabet til radon blandt husejere.

Kunde: Realdania & Bolius
Dato: Oktober til februar 2015/2016/2017

Udfordring

Radon er en overset og stille dræber, der ikke har den store bevågenhed. Vi ville reducere antallet af mennesker, der dør som følge af radonpåvirkning ved at øge antallet af husejere, der radonsikrer deres hjem.

Løsning

Løsningen var en integreret kampagne bestående af tv, web-tv, lokal print annoncering, geo-målrettet display, social, search, PR, adresserisikoberegner i bannere og på website samt samarbejde med udvalgte kommuner.

Resultat

Kendskabet til Radon blandt husejere er løftet til 93%, og kendskabet til Realdania blev løftet til 66%.
Vi opnåede over 190.000 besøgende i Q4/Q1 på radonfrithjem.dk, og mere end 9.000 bestilte og betalte efterfølgende en test gennem sitet eller hos målefirmaerne.