Tak Rock

At hylde rockmusikken skulle sikre Royal Beers position som danskernes favorit rock-øl.

Kunde: Roal Beer
Dato: Juli 2017

Udfordring

Sikre Royal Beers position som Danmarks rock-øl med platformen ‘TAK ROCK’ samt øge brandets synlighed overfor mænd i alderen 25-35 år. Kampagnens formål var at hylde rockmusik, publikum og den gode oplevelse. Royal Beer ville gerne give rocken tilbage til de danske byer, som ikke oplever livemusik.

Løsning

Løsningen blev en kampagne i fire faser. Første fase var information til målgruppen og en invitation til at være med. Anden fase skulle re-target de unikke brugere inviteret i fase et og minde dem om Carpark North koncerterne. Tredje fase var verdens hurtigste Danmarksturné, hvor Carpark North afholdt otte koncerter på 24 timer. Fjerde og sidste fase havde til formål at fortælle hele Danmark om den spektakulære koncertturné.

Resultat

Kampagnen har haft en afsmittende effekt på opfattelsen af Royal Beer. I brandmålinger foretaget før og efter kampagnen formår Royal Beer at løfte sig til indeks 110 for ”vil gerne ses med dette mærke” og ”innovativ” løfter sig til indeks 127. Kampagnen har skabt oplevelser helt ude i de rockløse byer, den har formået at tage Tak Rock platformen til nye højder, og den har formået at fortælle historien til hele Danmark.