Kunde: Royal Unibrew
Dato: 2012
AWARDS: Rambuk (Medieidéprisen)

Faxe Kondi: Spark Bold

Faxe Kondi var på forkant med augmented reality og sparker huller i luften og får høj involvering

Udfordring

Kampagnes formål var at øge andelen af loyale forbrugere i målgruppen ‘mænd i alderen 15-25 år’ og erobre markedsandele fra Coca-Cola.

Løsning

Omdrejningspunktet for kampagnen blev smartphone-app’en ”Spark Bold”. App’en gjorde brug af de nyeste teknologier såsom augmented reality, geo-tagging, gamification, integration med Facebook og instant rewards.

Resultat

Kampagnen fik top-of-mind brand awareness i målgruppen til at stige med 600% og det uhjulpne reklamekendskab steg med 500%. Inden for de første to uger af kampagnen lå Spark Bold nr. 1 i både App Store og Google Play. App’en blev downloadet næsten 200.000 gange, og samlet set blev der sparket til mere end en million virtuelle bolde. På Facebook steg engagement rate med 115 % i løbet af kampagnen. Spark Bold kampagnen hjalp dermed med at opfylde de opstillede mål om at øge loyaliteten i målgruppen og forøge Faxe Kondis markedsandel.

Er du nysgerrig på at høre mere? Eller har du spørgsmål? Så er du meget velkommen til, at henvende dig til vores Mindshare team!