Kunde: Ben & Jerry’s
Dato: 01.apr.2018

Ben & Jerry’s: Nordisk Biografspil

Et engagerende biografspil der skabte opmærksomhed omkring Ben & Jerry’s sociale mission samt deres nye produktvarianter.

Udfordring

Formålet med kampagnen var at øge opmærksomheden omkring Ben & Jerry’s nye produkter samt deres sociale mission på en underholdende og engagerende måde. Dette skulle få forbrugerne til aktivt at involvere sig i brandets personlighed. Det krævede et miljø, hvor der var tid og plads til at fortælle historien, så forbrugerne kunne forstå den. Derudover var der brug for den rette teknologi til at skabe en platform med tovejs-kommunikation.

Løsning

Vi udviklede et interaktivt biografspil, hvor deltagerne via en app blev koblet til biografskærmen og kunne konkurrere mod hinanden om at vinde produkter fra Ben & Jerry’s. Vi udnyttede biografmediet, fordi folk ofte har en større opmærksomhed på skærmen her, end når de sidder hjemme ved deres TV. Samtidig sikrede vi favorable priser i biograferne og at der var nok Ben & Jerry’s produkter til alle vinderne.

Resultat

Vi opnåede en eksponeringstid, der var 20 gange længere end en almindelig biografreklame (7 min vs. 20 sek). Mere end 50.000 deltagere vidnede om stort engagement og vi fandt over 15.000 vindere, som alle fik udleveret produkter fra Ben & Jerry’s. Selv de personer, som ikke deltog i spillet, blev eksponeret for budskabet og vi opnåede derfor 7 minutters eksklusiv eksponering hvilket betød 100% SOV.

Biografspillet blev tilpasset og implementeret på tværs af de nordiske lande.

Er du nysgerrig på at høre mere? Eller har du spørgsmål? Så er du meget velkommen til, at henvende dig til vores Mindshare team!