Kunde: Bonnier Publications
Hjemmeside:
Dato: November 2017

Bonnier Publications: Make Denmark smart again – DOCMA

En engagerende test, designet til at skabe leads, awareness og data på, hvem der kunne være potentielle kunder til streamning tjenesten DOCMA.

Udfordring

Bonnier lancerede i efteråret 2017 en ny streaming tjeneste, der udelukkende består af dokumentarer for de vidensbegærlige. Formålet med kampagnen var at skabe kendskab til tjenesten, sikre sign-ups inden den endelige lancering, og gøre dette på tværs af Danmark, Norge, Sverige og Finland.

Løsning

Mindshare hjalp Bonnier med at udvikle brandplatformen ”Viden, der kan ses”, samt al kommunikation og go-to-market strategi. En af elementerne i strategien var DOCMA testen. Et website designet til, at skabe leads, awareness og data på hvem der kunne være potentielle kunder til DOCMA i fremtiden. På websitet blev du bedt om, at svare på spørgsmål inden for videnskab, natur og historie. Spørgsmål som ikke kunne besvares af hvem som helst. Hvis du fik 8 ud af 10 rigtige, ville du blive kategoriseret som potentiel DOCMA kunde, og derfor få DOCMA gratis i 3 måneder.

Resultat

Antallet af estimerede sign-ups blev tredoblet på de første 14 dage. Testen blev taget mere end 22.000 gange, og 80% gennemførte testen. Testen engagerede brugerne, men konverterede også 16% af alle, der tog testen endte med at skrive sig op til DOCMA.

Er du nysgerrig på at høre mere? Eller har du spørgsmål? Så er du meget velkommen til, at henvende dig til vores Mindshare team!