Kunde: Faxe Kondi
Dato: 1. June 2017

Faxe Kondi: Når der går sport i den part

Når der går sport i at aktivere og engagere nutidens unge ved hjælp af influencers.

Udfordring

Udfordringen var at få den unge generation til at blive en del af ”Faxe Kondi-bevægelsen” på deres præmisser, hvor traditionel push-kommunikation ikke længere er nok. Målet med kampagnen var  at få engageret og involveret så mange i målgruppen som muligt i form af aktivering på vores kampagnesite samt på YouTube og influencer netværk samt ved deltagelse i Guldtuben 2017 i Royal Arena, hvor Faxe Kondi var hovedsponsor.

Løsning

Ved at udarbejde en kampagne baseret på influencers formåede vi at engagere målgruppen på en ny måde. Vi ønskede at blive en naturlig del af de unges hverdag på de digitale og sociale medier, hvor vi opfordrede dem til at involvere sig med Faxe Kondi, og de samtidig selv blev underholdt. Ved at have brugergenereret indhold som omdrejningspunkt i kampagnen tog vi højde for det individuelle og personaliserede fokus, som de unge tillige lægger vægt på.

Resultat

42 millioner visninger. Over 140.000 brugere på faxekondi.dk med 420.000 unikke views er ganske imponerende for et kampagnesite, der er udarbejdet til formålet og ikke har trafik eller brugere i forvejen. 300+ brugere uploader egne videoer og 110.000 liker dette indhold. Faxe Kondi løfter samtidig brand awareness som brand consideration. Faxe Kondi markedsandel øges til indeks 107 på det totale sodavandsmarked i forhold til året før. Det er et all time high resultat, som de fleste tørster efter, og som Royal Unibrew klart definerer som effectiveness.

Er du nysgerrig på at høre mere? Eller har du spørgsmål? Så er du meget velkommen til, at henvende dig til vores Mindshare team!