Kunde: Ford Mustang
Dato: September 2015

Ford Mustang: Adaptive marketing in real-time

Ved hjælp af real-time marketing skabte vi hype omkring ankomsten af Ford Mustang i Danmark.

Udfordring

For første gang nogensinde blev Ford Mustang sat til salg i Danmark. Udfordringen var derfor at skabe opmærksomhed til Fords mest eksklusive model og benytte det moment til at skabe en bred opmærksomhed for at opnå en følelse af, at “Ford er et brand for mig”.

Løsning

Et event på kulturnatten skulle sikre opmærksomhed på Ford Mustang, hvor Mustangen skulle køre tre omgange i København. Seks filmhold på gaden, en helikopter i luften, et kamera i Mustangen sendte signaler til teamet i The Loop, som blev livestreamet. Således kom budskabet ud til hele Danmark og ikke kun dem, som var til kulturnatten.

Resultat

Det amerikanske ikon blev vel modtaget. Opmærksomheden omkring Ford steg med 27%, og resultaterne fra to timers livestream var over forventning:

  • Unikke seere: 7.500
  • Samlet seertid: 120 timer
  • Engagerede brugere: 3.100
  • Eksponeringer: 740.000
Er du nysgerrig på at høre mere? Eller har du spørgsmål? Så er du meget velkommen til, at henvende dig til vores Mindshare team!