Kunde: Royal Unibrew
Dato: Maj 2017
AWARDS: Diamanten, Danish Digital Awards, Rambuk

Royal Unibrew: Når der går sport i den

En kampagne for Faxe Kondi der lod målgruppen interagere med brandet på en underholdende måde.

Udfordring

Med en ung mandlig målgruppe, der bruger færre traditionelle medier og ser 29% mindre flow-tv end i 2014, var udfordringen at involvere dem i brandet med relevant indhold, der er sjovt at interagere med. Vi ville deltage i de unges hverdag og få dem til selv at udvikle og dele kampagnens indhold.

Løsning

Ved at bruge influenser marketing til at involvere målgruppen skabte vi en kampagne, der tappede ind i de unge mænds sociale univers. Vi opfordrede dem til at opfinde nye, sjove sportsgrene, som blev filmet og delt. Sammen med to populære YouTubers fik vi engageret målgruppen, som kulminerede til Guldtuben, hvor Faxe Kondi var hovedsponsor.

Resultat

Kampagnen løftede Faxe Kondi med 30% i brandstyrke og i +33% brand love.
Vi producerede 20 videoer, som havde en VTR på +20%. Målgruppen blev involveret gennem 900+ brugergenererede sportsgrene og skabte et totalt engagement på 57.000 unikke brugere på Facebook.

Er du nysgerrig på at høre mere? Eller har du spørgsmål? Så er du meget velkommen til, at henvende dig til vores Mindshare team!