Neutral: Dårlig samvittighed – nej tak!

Gennem native, influencers og PR tog Neutral del i en samfundsrelevant diskussion hos unge mødre

Kunde: Unilever / Neutral
Dato: 7. May 2018

Udfordring

Som markedsleder på et yderst konkurrencepræget territorie, er det vigtigt at Neutral fastholder sin relevans overfor de kommende forbrugere i kategorien. Neutrals portefølje bliver for mange for alvor relevant, når det første barn er på vej. Men hvordan skaber vi en følelsesmæssig forbindelse mellem vordende mødre og et husholdningsbrand?

Løsning

For at sætte fokus på problemstillingen skabte vi et online univers i form af native artikler, løbende PR-indsatser samt et influencer-samarbejde med NIPS-kanalen, skabt af tre danske skuespillerinder, der resulterede i Instagram og Facebook posts samt en mini-serie på Youtube, der gennem humor og selvironi talte direkte ind i målgruppen.

Resultat

Kampagnen opnåede over 6 mio. totale media impressions herunder over 300.000 involveringer på Facebook med den laveste pris per læsning på advertorials og pris per 100% VTR nogensinde set hos Unilever. Ligeledes havde kampagnen en stærk positiv impact i målgruppen; næsten halvdelen fik en mere positiv opfattelse af Neutral og kampagnen øgede købsintentionen hos over 1/3 af målgruppen.

Er du nysgerrig på at høre mere? Eller har du spørgsmål? Så er du meget velkommen til, at henvende dig til vores Mindshare team!